Conditiile si termenii prelucrarii datelor cu caracter personal
Păstrarea confidențialității și asigurarea securității datelor cu caracter personal ale celor care ne vizitează sunt foarte importante pentru noi, iar pentru a fi siguri că răspundem nevoilor dumneavoastră, trebuie să înregistrăm, să păstrăm și să utilizăm anumite informații și date cu caracter personal.
E important de menționat ca, atunci când vizitași și navigați pe site-ul nostru sau când comunicați cu noi prin acest mijloc, BRD Pensii înregistrează numai informațiile pe care ni le oferiți în mod voluntar.
DE CE COLECTĂM DATELE DUMNEAVOASTRĂ CU CARACTER PERSONAL?
Datele cu caracter personal pe care le colectăm sunt necesare pentru:
- Identificarea dumneavoastră ca potențial/participant, identificarea beneficiarilor și a mandatarilor;
- Încheierea și gestionarea actelor individuale de aderare;
- Realizarea oricăror operațiuni necesare pentru soluționarea cererilor de plată a activului personal net, precum și a diverselor solicitări;
- Gestionarea contribuțiilor neachitate;
- Gestionarea reclamațiilor, cererilor de aflare a apartenței la un fond de pensii și a litigiilor;
- Gestionarea cererilor legate de exercitarea drepturilor indicate în paragraful „Care sunt drepturile dumneavoastră?”;
- Realizarea studiilor actuariale și statistice;
- Marketing direct, in masura in care vă veți fi exprimat consimțământul in acest sens.
De asemenea, datele dumneavoastră sunt prelucrate pentru a respecta prevederile legale și reglementare în vigoare referitoare la funcționarea fondurilor de pensii administrate privat, precum și a fondurilor de pensii facultative, prevenirea și sancționarea spălării banilor și combaterea finanțării actelor de terorism.
Pentru a vă oferi cele mai bune servicii și a continua îmbunătățirea acestora, vom prelucra datele dumneavoastră în cadrul:.
- gestionării relației noastre comerciale pentru realizarea activităților comerciale, cum ar fi acțiuni de fidelizare, anchete de satisfacție, sondaje de opinie și concursuri;
- creării de acțiuni preventive, de antifraudă.
De asemenea, în temeiul consimțământului dumneavoastră expres acordat în acest sens, vom putea prelucra datele dumneavoastră pentru a vă propune ofertele noastre comerciale (marketing direct) pentru produse și servicii similare și complementare celor la care ați aderat, personalizate în funcție de nevoile dumneavoastră. Puteți să vă retrageti în orice moment consimțământul acordat sau vă puteți modifica opțiunile (în conformitate cu articolul „Care sunt drepturile dvs. „?).
Totodată, doar în scopul aplicării legislației referitoare la prevenirea și sancționarea spălării banilor, precum și pentru instituirea unor măsuri de prevenire și combatere a finanțării actelor de terorism, clienții Societății sunt clasificați, în mod automat, în clase de risc de spălare de bani și finanțare de terorism, în funcție de criteriile menționate de legislația specifică.
CINE POATE ACCESA DATELE DUMNEAVOASTRĂ?
Numai persoanele menționate mai jos vor putea avea acces la datele dumneavoastră cu caracter personal:
Datele cu caracter personal sunt destinate, în limitele atribuțiilor lor, angajaților departamentelor noastre responsabile de gestionarea, administrarea și executarea actelor individuale de aderare aferente dumneavoastră, împuterniciților noștri, agenților de marketing de pensii private, partenerilor, subcontractanților sau altor entități ale grupului, în cadrul exercitării atribuțiilor lor.
De asemenea, ele pot fi transmise, dacă este cazul, organismelor profesionale și fondurilor de garantare, precum și oricăror persoane implicate în actul individual de aderare, cum ar fi avocați, experți, magistrați și funcționari publici, curatori, tutori, cadre medicale, consultanți medicali și personal autorizat, atunci când intervin în soluționarea cererilor de plată a activului personal net.
Unele informații pot fi, de asemenea, transmise altor părți interesate de actul individual de aderare (moștenitori și mandatari ai acestora; terțelor persoane autorizate: alți administratori de fonduri de pensii private, angajatori, bănci depozitare, inclusiv instanțe de judecată, arbitri, mediatori, ministerele relevante, autoritățile de supraveghere și de control, precum și tuturor organismelor autorizate să le primească, cum ar fi auditorii interni, de grup, statutari și departamentele responsabile cu efectuarea controlului intern).
ÎN CE CAZURI TRANSFERĂM DATELE DUMNEAVOASTRĂ ÎN AFARA UNIUNII EUROPENE?
Datele necesare pentru îndeplinirea contractului dumneavoastră pot fi transferate, punctual, în cadrul executării actelor individuale de aderare, a gestionării acțiunilor sau litigiilor legate de activitatea Societății (de exemplu: constatarea, exercitarea sau apărarea drepturilor în instanță sau pentru nevoile de apărare a persoanelor) în țări care nu sunt membre ale Spațiului Economic European, a căror legislație de protecție a datelor cu caracter personal diferă de cea a Uniunii Europene.
În aceste cazuri, transferurile de date beneficiază de un cadru de reglementare precis și exigent (clauzele contractuale - tip, Decizii A.N.S.P.D.C.P., în conformitate cu modelele adoptate de catre Comisia Europeană), precum și de măsuri de securitate adecvate, care asigură protecția datelor cu caracter personal transferate.
CÂT TIMP SUNT PASTRATE DATELE DUMNEAVOASTRĂ CU CARACTER PERSONAL?
Datele dumneavoastră cu caracter personal sunt păstrate pe perioada relației generate de actul individual de aderare, până la expirarea termenelor de prescripție legale și/sau a termenelor de arhivare prevăzute în Nomenclatorul Arhivistic al Societății, cu respectarea principiului minimizării duratei de păstrare.
CARE SUNT DREPTURILE DUMNEAVOASTRĂ?
Dispuneți de urmatoarele drepturi:
- De acces (posibilitatea de a întreba dacă și care sunt datele cu caracter personal pe care le deținem despre dumneavoastră) si de acces la acestea;
- De rectificare (posibilitatea de a solicita rectificarea datelor inexacte referitoare la dumneavoastră);
- De ștergere (posibilitatea de a solicita ștergerea datelor dumneavoastră imediat ce sunt îndeplinite anumite condiții);
- De restrictionare a prelucrării in conditiile legale;
- De portabilitate a datelor dumneavostră.
Dreptul la portabilitatea datelor dumneavoastră personale este limitat la datele pe care nu le furnizați și pe care le prelucrăm în mod automat (prin urmare, datele aflate pe format de hârtie nu sunt vizate), în contextul executării unui contract încheiat sau când prelucrarea se bazează pe consimțământul dumneavoastră.
Datele pe care le creăm, cum ar fi numărul de client sau numărul actului individual de aderare și prelucrările pe care le creăm pentru a respecta obligațiile reglementare și în interesul nostru legitim, cum ar fi lupta împotriva fraudei sau prospectarea comercială, sunt excluse din dreptul la portabilitate.
- Puteți beneficia de dreptul de a vă opune, astfel:
Din motive legate de situația dumneavoastră particulară, ca datele cu caracter personal referitoare la dumneavoastră să fie subiectul prelucrării pe care o implementăm. În acest caz, natura specifică a situației dumneavoastră va trebui să fie clar argumentată.
De asemenea:
- Vă puteți retrage consimțământul în orice moment, dacă prelucrarea datelor dumneavoastră se bazează numai pe acesta, putând avea drept consecință imposibilitatea pentru BRD SOCIETATE DE ADMINISTRARE A FONDURILOR DE PENSII PRIVATE S.A. de a vă oferi acțiuni de marketing direct și publicitate și fără a afecta legalitatea prelucrării efectuate pe baza consimțământului înainte de retragerea acestuia.
Drepturile de mai sus pot fi exercitate, facand dovada identității dumneavoastră și un motiv legitim, atunci când acesta este cerută prin lege:
- Prin scrisoare la adresa sediului social;
- Sau prin formularul online disponibil pe pagina noastră https://www.brdpensii.ro;
- Pentru a permite o prelucrare eficientă a solicitării dumneavoastră, vă rugăm să indicați în mod clar dreptul pe care doriți să-l exercitați, precum și orice element care facilitează identificarea dumneavoastră (numărul actului individual de aderare).
De asemenea, beneficiati de dreptul de a depune o plangere in fata autoritatii de supraveghere in materia datelor personale.
Pentru o cunoaștere mai bună a drepturilor dumneavoastră, puteți consulta de asemenea pagina Autoritatii Nationale de Supraveghere a Datelor cu Caracter Personal din Romania (A.N.S.P.D.C.P.), accesibilă la următoarea adresa: www.dataprotection.ro.
PREVEDERI SPECIFICE PENTRU ÎNREGISTRĂRILE TELEFONICE
BRD SOCIETATE DE ADMINISTRARE A FONDURILOR DE PENSII PRIVATE S.A. va înregistra conversațiile și schimburile de informații ale dumneavoastră cu reprezentanții Societății care asigură gestiunea actelor individuale de aderare, manifestările de voință, solicitările de plată a activului personal net, cererile de aflare a apartenenței la un fond de pensii și a reclamațiilor, în scopul dovedirii conținutului acestor schimburi, precum și în scopul îmbunătățirii calității serviciului.
Înregistrările telefonice sunt păstrate conform termenelor de păstrare a informațiilor din dosarul participantului, în condiții care să asigure securitatea și confidențialitatea acestora.
Înregistrările convorbirilor telefonice și înregistrările informatice sau reproducerea acestora pe orice suport sunt valabile și opozabile între părți.